זכויות אנשים עם מוגבלויות - נגישות

אנשים עם לקויות מסויימות זוכים לשמות ולכינויים שונים. בעבר הרחוק פשוט קראו להם "נכים". לאחר מכן רצו לעדן את מונח ואנשים אלה זכו לכותרת של "בעלי מוגבלויות". עם הזמן והעידן מודרני נעשה שינוי נוסף, והמונח הנכון לשמוש כיום הוא "אנשים עם מוגבלות", שהרי מדובר באנשים(!)

ל​אנשים עם מוגבלות או צרכים מיוחדים ישנה הזכות לשוויון בכל הנוגע לנגישות ללא קבלת "טובה" מאיש. שנאמר: בזכות ולא בחסד. החוק העיקרי הינו חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבליות, תשנ"ח-1998 אליו מתלווים תקנות שונות במטרה להסדיר את השוויון, כאשר מעל הכל מרחף חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו.

אנשים עם מוגבלות זכאים לקבל שירותים באופן זהה לאנשים ה"רגילים" תוך התחשבות במצבם. כך לדוגמא על חוסר שוויון (אפליה) בנגישות לתחבורה ציבורית ניתן לתבוע עד 50,000 ש"ח ללא הצורך להוכיח כי נגרם להם נזק.

המוגבלות יכולה שתהיה פיסית, נפשית או שכלית קבועה או זמנית.

בשנים האחרונות גוברת המודעות לזכויות אנשים עם מוגבלויות, ובמיוחד לזכות נגישות למקומות ציבוריים.

אנשים עם מוגבלות נתקלים לא פעם בחוסר נגישות במקומות ציבוריים כגון סניפי דואר ובנקים שונים, תחבורה ציבורית עוד.

 

עסקים וחברות שונות מיישמים את חובת ההנגשה וזאת בעקבות חוק שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, תשנ"ח-1998 וכן בהתאם ל- תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות(הסדרת נגישות לשירותי תחבורה ציבורית), תשס"ג-2003.

יחד עם זאת, ישנם מקומות בהם חוסר ההנגשה לאנשים עם מוגבלות מורגשת באופן קיצוני, דבר הבא עד כדי אפליה, והמזכה את המופלים בפיצוי כספי בשל כך.

יש לדעת לעמוד על זכויות, ובעת הצורך לדרוש ואף לתבוע בשל כך.

עו"ד דור אברהמי גאה לעמוד לצד אוכלוסיה זו ולספק לה שירותים משפטיים איכותיים.

077-5070620

פקס: 077-5070625

כתובת: בר כוכבא 23, בני ברק
מגדל וי-טאוור, קומה 18

צרו קשר לייעוץ
משפטי מקצועי

סגירת תפריט
שינוי גודל גופנים
ניגודיות