פשיטת רגל

עו"ד דור אברהמי פועל למחיקת חובות ולהגשת פשיטת הרגל
לווי מלא של חייבים עד תום ההליך וקבלת הפטר!
לפרטים נוספים ותיאום פגישה צרו קשר בטלפון 077-5070620 או השאירו פרטים.

למי מתאים הליך פשיטת רגל?

הליך פשיטת רגל הינו הליך המתאים לחייבים, אשר אין ביכולתם לשלם את חובם, אפילו בתשלומים. יתרה מכך, יתכן ולעולם לא יצליחו לפרוע את חובם. כך למעשה החייב פונה להליך זה על מנת שיוכל להתחיל את חייו הכלכליים מהתחלה, תוך עיכוב כל ההליכים נגדו ועם אפשרות לקבלת הפטר ומחיקת חובות.

מהו הפטר ?

הפטר הינו פטור מהחובות של החייב. מחיקת חובות והתחלה של חיים חדשים.

האם חובות שעדיין לא בהוצאה לפועל נכנסים בפשיטת הרגל ?

כן. בהליך פשיטת הרגל (כינוס) החייב מציין את כל החובות שיש לו, כך שאין זה משנה אם החוב כבר הגיע להליך בהוצאה לפועל אם לאו.

פשיטת רגל

הסתבכתם במעגל של חובות ללא אופק? שוקלים פשיטת רגל או הומלץ לכם על הליך של פשיטת רגל?

בואו נגע מעט במונח הזה "פשיטת רגל", איך זה נעשה, מה ההשלכות ובעיקר: האם כדאי או לא כדאי?

למעשה הכרזה על פשיטת רגל מגיעה כשהחייב אינו יכול עוד לשלם את חובותיו, היא נעשית יחד עם מתן צו פשיטת הרגל שמתלווה אליו מינוי נאמן לחייב.

נכסיו של החייב עוברים לרשות הנאמן עם מתן צו פשיטת הרגל ועל החייב מוטלות מגבלות, חלק מהן מתבטאות במוגבלות על ניהול חשבון בנק, שימוש בכרטיסי אשראי (מלבד כרטיס נטען על בסיס מזומן קיים),  הגבלות על מעורבות בתאגיד ועוד הגבלות שונות.

מדובר בתהליך מורכב ולא פשוט, תהליך שלוקח זמן ותמיד מלווה בחוסר נעימות למרות הגישה היותר ליברלית יחסית שאימצה מערכת החוק בעשור האחרון באשר לאופן ההתנהלות מול פושטי רגל, ביטוי לגישה פרוגרסיבית שכזו ניתן למצוא בפסיקה חדשה יחסית בה נקבע כי במסגרת בקשת פשיטת רגל של חייב על מערכת החוק לוודא כי זכויות בני המשפחה (שלא חייבים כסף לנושים)  ייפגעו רק באופן מוזער ומינימלי, הפיסקה שמה דגש על זכותו האלמנטרית של כל אדם לחיות את חייו בכבוד ונתנה משקל רב למסגרת המשפחתית ובעיקר לילדים כשהיא למעשה מתנגדת לגישה של "אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה" ומטילה את מלוא האחריות על החייב.

בית המשפט פסק כי אין לפגוע בקטינים וברמת חייהם ואין מקום למנוע מהם את צרכיהם מן העבר טרום תקופת פשיטת הרגל (כגון חוגים, שעורי עזר וכדומה) ויש לתעדף את עולמם החברתי והתרבותי השכלתי של הקטינים על הרצון להשיג את החוב מההורה החייב, העשרת קופת פשיטת הרגל נמצאת הלכה למעשה שנייה בסדר העדיפויות.

ועדיין בעל החובות בתהליך פשיטת רגל יזכה למעמד משפטי שונה ולהגנה מפני המשך ההליכים והתביעות נגדו, הנכסים שנשארו בידיו יופקעו על מנת להחזיר חלק מחובותיו כך שמצד אחד ניתנת לו האפשרות להמשיך את חייו ולא לקרוס לבור ללא תחתית אך מצד שני מטילה עליו שורה ארוכה של מגבלות ומנסה להגיע למצב בו הנושים יקבלו לפחות חלק מהכסף אותו הוא חייב להם.

אין דרך קבועה בהליך פשיטת רגל וכל מקרה הוא לגופו בהתאם ללא מעט פרמטרים, כמו שאנשים מגיעים למצב של פשיטת רגל עקב לא מעט סוגי הסתבכות וחובות, כל מקרה הוא לגופו, כל מקרה הוא עולם ומלואו ולכן חשוב מאד להתייעץ עם עורך דין הבקיא בתחום על מנת שיוכל להוציא עבורכם את הטוב ביותר.

לא משנה אם הגורם לפשיטת הרגל היה סכסוך עסקי, עוקץ, התנהלות כספית כושלת, התוצאה זהה: החייב נותר עם חובות שאין ביכולתו להחזיר.

האם כדאי?

יש לזכור כי הליכה לצעד של פשיטת רגל נעשית רק כאשר ברור כי החייב לא יכול להחזיר את חובותיו, ונבדקו אלטרנטיבות שונות להחזר אך לא נמצאו פרקטיות וברות ביצוע.

ישנן אלטרנטיבות אותן מומלץ לבדוק לעומק עם עורך דין מומחה ומנוסה לפני התחלת הליך של פשיטת רגל, מומלץ כמעט תמיד למצוא את הדרך להתמודד מול החובות ולצמצם את הגרעון.

נשמח לייעץ לכם ולמצוא עבורכם את שביל הזהב בסבך שנקלעתם אליו.

077-5070620

פקס: 077-5070625

כתובת: בר כוכבא 23, בני ברק
מגדל וי-טאוור, קומה 18

צרו קשר לייעוץ
משפטי מקצועי

סגירת תפריט
שינוי גודל גופנים
ניגודיות